ماهِ سِوُم

اینجا چراغی روشن است...

ماهِ سِوُم

اینجا چراغی روشن است...

ماهِ سِوُم
طبقه بندی موضوعی
دوشنبه, ۱۱ مرداد ۱۳۹۵، ۰۸:۵۴ ب.ظ

167

همه چیز اسرار آمیز است. 

بهتراست از آن لذت ببری 

تا اینکه سعی کنی آن را 

درک کنی ودر نهایت ،

انسانی که اصرارکند 

که زندگی را بفهمد 

ثابت می کند که یک احمق است ،

انسانی که از زندگی لذت می برد 

خردمند وعاقل می شود 

وبه زندگی ادامه می دهد 

زیرا از رازهایی که ما را فرا گرفته است 

هشیار و هشیارتر می گردد. 

بزرگ ترین ادراک این است 

که هیچ چیز نمی تواند درک شود 

و همه چیز اسرار آمیز ومعجزه آسا است . 

به نظر من این آغاز دیانت 

در زندگی انسان است .


اشو

  • ماه سوم

نظرات  (۱)

سلام
نتونستم باهاش ارتباط برقرار کنم :-(
عدم تلاش برای درک چیزی یعنی چی؟ به نظر من یعنی مرگ
پاسخ:
علیک سلام
شاید مصداق این شعر باشه:
گفتم به کام وصلت کی میتوان رسیدن
گفتا که نیک بنگر شاید رسیده باشی

به نظر من عدم تلاش برای درک چیزی، یعنی حقیقت زندگی. یعنی گاهی ما بیخود و بیجا تصمیم میگیرم همه چیز رو بدونیم و درک کنیم و از همه حقایق هستی سر در بیاریم. به نظر من این حقیقت زمانی برای ما روشن میشه که از این دنیا میریم و اونوقته که میفهمیم هیچ چیز اونطوری که ما تصور میکردیم نبوده. زندگی موهبتی خدادادیه که فقط باید ازش لذت برد و سعی کرد که انسان خوبی بود. فقط همین...
این همه بگیر و ببند و برو و بیا، آخرش میفهمیم که از روز اول همونجایی بودیم که باید باشیم. فقط باید زاویه نگاهمون رو عوض کنیم
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی