ماهِ سِوُم

اینجا چراغی روشن است...

ماهِ سِوُم

اینجا چراغی روشن است...

ماهِ سِوُم
طبقه بندی موضوعی
دوشنبه, ۲۷ دی ۱۳۹۵، ۰۹:۱۵ ق.ظ

۲۵۲

رابعه عدویه  با خدا می‌گفت: خداوندا اگر تو را از ترس دوزخ می‌پرستم، در دوزخم بسوز و اگر به امید بهشت می‌پرستم بر من حرام گردان و اگر تو را برای تو می‌پرستم جمالت را از من دریغ مکن.


  • ماه سوم

نظرات  (۲)

خدایا هم از آتش دوزخ و قهر تو می ترسم و هم امید به بهشتت دارم. می دانم که پرستیدن تو برای خودت، چیز دیگری ست، سعیم را هم می کنم. امید که لطفت هم دارم. اما اگر آنطور نشد، بر من قهر نگیر و بدان که تلاشم را کرده ام، هر چند نه به اندازه توانم.
خدایا از دوزخت می ترسم و چون به عدل تو ایمان دارم از آن می ترسم که توان هیچ کس در حد آن است. خدایا امید به بهشتت هم دارم که نه سزاوار من است، که امید و ایمان به کرامتت دارم.
دستم بگیر و راه نشانم بده و در دو جهان همنشین اولیای خود قرار ده.
سلام

پ.ن: در نماز، کارهایی است که مستحب است مثل برخی اذکار و برخی اعمال. اما می شود نمازگزار آنها را بر خود در نماز، واجب کند. بگوید حتما باید فلان ذکر در هنگام قیام بعد از رکوع گفته شود. و اگر نکند، چون خواست خود او بوده، نمازش دچار اشکال می شود.
حرف این آقا یا خانم عدویه هم به نظرم این چنین است. تو خدا را بپرست برای خودش. چه کاریست که برای خدا شرط بگذاری که اگر فلان جور هم تو را پرستیدم مرا غذاب کن. اگر در نماز خطا کند، امکان خواندن مجدد هست. ولی اگر در این پرستیدن خطا رود- خطا، آنطور که خودش تعیین کرده- راه جبرانی نیست.
پاسخ:
چیزهایی دارم که باید حتما براتون بفرستم. در همین مورد. انشاءالله 
به به
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی