ماهِ سِوُم

اینجا چراغی روشن است...

ماهِ سِوُم

اینجا چراغی روشن است...

ماهِ سِوُم
طبقه بندی موضوعی
چهارشنبه, ۱ مهر ۱۳۹۴، ۱۰:۳۴ ق.ظ

ذات

ای خوش آن دوران که پیش از روز و شب

‏ فارغ از اندوه و خالی از تعب

متحد بودیم با شاه وجود

 نقش غیریت بکلی محو بود

متحد بودیم و یک گوهر همه‏

 بی سرو و بی ‏پا بُدیم آن سر همه

یک گهر بودیم همچون آفتاب‏

 بی گره بودیم و صافی همچو آب

........

  • ماه سوم

نظرات  (۱)

خنک آن دم که نشینیم در ایوان من و تو      به دو نقش و به دو صورت به یکی جان من و تو

داد باغ و دم مرغان بدهد آب حیات      آن زمانی که درآییم به بستان من و تو

اختران فلک آیند به نظاره ما      مه خود را بنماییم بدیشان من و تو

من و تو بی‌من و تو جمع شویم از سر ذوق      خوش و فارغ ز خرافات پریشان من و تو

طوطیان فلکی جمله شکرخوار شوند       در مقامی که بخندیم بدان سان من و تو

این عجبتر که من و تو به یکی کنج این جا     هم در این دم به عراقیم و خراسان من و تو

به یکی نقش بر این خاک و بر آن نقش دگر     در بهشت ابدی و شکرستان من و تو


از دیوان غزلیات شمس -مولانا- بامضمون وحدت
پاسخ:
تقریبا همین چیزی رو میگه که پست من گفته. شبیهن به هم و خیلی زیبا. مرسی از پیشنهاد خوبتون
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی