ماهِ سِوُم

اینجا چراغی روشن است...

ماهِ سِوُم

اینجا چراغی روشن است...

ماهِ سِوُم
طبقه بندی موضوعی
سه شنبه, ۱۱ خرداد ۱۳۹۵، ۰۹:۳۳ ق.ظ

114

امروز روز گناه نکردن است....



بسم الله الرحمن الرحیم




  • ماه سوم

نظرات  (۵)

می تونه روز بدون گناه داشته باشه و البته هر چه دایره بزرگتری از گناه برای خودش تعریف کرده باشه و قیدهاش زیاد باشه شاید اصلا روز بدون گناه نداشته باشه
خدا کدوم رو لحاظ می کنه? ملاک جوابگویی ما در اون دنیا و حتی این دنیا چیه? آیا خدا براساس برداشت ما برامون حکم صادر میکنه یا چیز ثابتی وجود داره?
پاسخ:
والا من تاحالا رفتم اون دنیا ولی میدونم خدا هر کسی رو بر اساس ظرفیتش تکلیف میکنه و به هیچ کس سخت نمیگیره. خدا فقط میخواد ما انسانهای خوبی باشیم. میخواد رشد کنیم و به کمال برسیم. همین
سلام مجدد
خب من باز هم فکر کردم
خیلی چیزهای دیگر هم می تواند در این حس تاثیرگذار باشد.
مذهب، باورهای ذهنی، عادت ها( تکرار رفتارها)، محل و موقعیت سکونت، دسترسی به اطلاعات، آموزش و چیزهای دیگر می تونه در این قضیه دخیل باشه که چیزهایی رو گناه یا ثواب بدونیم
پاسخ:
سلام
کاملا درسته. هر کسی با هر مذهب و اعتقادات و زاویه نگاهی میتونه یک روز بدون گناه داشته باشه
البته قلبی که سیاه و تاریک نشده باشه
سلام
پاسخ:
بله. قلبی که به گناه عادت نکرده باشه
بله واقعا
می دونی اینکه همت کردی برای این کار، یعنی چقدر خدا دوستت داشته که به اینجا رسیدی?
می دونی خیلی از آدما حتی از گفتنش هم ترس دارند چه برسه به عمل کردنش. ترس دارند
از دیروز تا الان فکرم درگیر این قضیه است و دارم سعی می کنم هر کار و حرفی که می زنم اول فکر کنم که آیا این کار و حرف من گناه نیست? بعد انجامش بدم
خیلی حس خوبیه، خیییییییلی
فقط یه سوال برام پیش اومد
اینکه جدا از بعضی نصوص، در وورد بعضی کارها اختلاف هست. اینکه من کاری رو گناه نمی دونم و دیکری که هم کیش من هست اون رو نه تنها گناه بلکه گناه کبیره می دونه. البته می شه گفت تو فعلا گناه های ذهن و چشم و گوش و دهان رو انجام نده ولی خب، به هر حال اون روز بدون گناه سپری نشده
خدا کمکمون کنه
ان شاالله
پاسخ:
من فکر میکنم هر قلبی در لحظه میتونه بفهمه کاری که انجام شد خوبه یا بد. البته فقط منظورم قلب هست. شاید مغز گاهی دچار اختلاف بشه ولی من هر وقت کاری انجام میدم که خوب نیست واقعا قلبم احساس میکنه و یه حس بدی پیدا میکنم. البته مطمئنم همه اینطوری هستند. 
نمیدونم میتونم منظورمو روشن بگم یا نه ولی حس آدمها در مورد گناه اشتباه نمیکنه فقط بدیش اینه که انقدر این حس رو نادیده میگیریم که برامون عادی میشه
بسم الله ...
ایشالا خدا کمکت می کنه
و البته خوش به حالت خیلی
پاسخ:
:)
واقعا؟؟؟؟
هر چند بیشتر در حده توانه تا در حد ایدئال
+ ممنونم از انرژیهای خوب شما
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی