ماهِ سِوُم

اینجا چراغی روشن است...

ماهِ سِوُم

اینجا چراغی روشن است...

ماهِ سِوُم
طبقه بندی موضوعی
چهارشنبه, ۲۲ دی ۱۳۹۵، ۰۹:۴۰ ق.ظ

۲۵۰

ای عزیز! طریقت کار هر کسی نیست و به تعبیر عین القضات این کار، کار آسانی نیست . در این باره نکته ای از عین القضات بیاموزیم:   

«روزی چندین هزار جنازه به گورستان می برند که حتی یکی از آنان لحظه ای به تفکر نمی پردازد.

و از چندین هزار کس که کم و بیش به تفکر پرداخته اند، یکی به مقام جستجوی حقیقت بر نمی آید.

و از چندین هزار کس که به مقام جستجو بر می آیند، یکی به راه راست نمی رود.

و از چندین هزار کس که به راه راست می روند، یکی نیست که از راه رفتن خسته نگردد و دست از جستجو بر ندارد. 

و از چندین هزار کس که استقامت می ورزند و راه را به پایان می برند، یکی در میان نباشد که شایسته پیشگاه معشوق گردد.

تا نپنداریم که به راه طریقت رفتن کاری است آسان.» (عین القضات همدانی، نامه ها، نامه 72)


  • ماه سوم

نظرات  (۲)

بله
البته اگر ایمان، واقعی باشد نه فقط بر سر زبان
پاسخ:
بله همین طوره واقعا
سلام
کار آسانی نیست چون باورمان به مرگ و خدا و رستاخیز و ... خیلی جدی نیست. یعنی قبول داریم اما باور نداریم. چون عینی و پیش چشم ما نیست. من گرسنه و تشنه می شوم. تا جایی هم تحمل می کنم. اما بعد از آن آموخته ام و یقین دارم اگر تلاشی برای رفع آن نکنم، هلاک خواهم شد. اما در مورد خدا و ... فرق دارد. باید بی آنکه ببینم، یقین کنم. اما این را هم می بینم که دیگری یا حتی خودم نماز نمی خوانم و روزی ام قطع نمیشود. آسمان هم به ظاهر همه جا یک رنگ است.
سخت است بدون دیدن، ایمان هم داشته باشیم.
پاسخ:
پروردگار من همیشه زنده است؛ اسمش حیّ. از چه رو میان تایید ها و منع ها و ظن ها و حساب ها بمانم؟  پروردگارم بسیار دوست دارنده است؛  اسمش ودود. چطور میتوانم پشت سر دیگر انسانها بدگویی کنم اگر باور داشته باشم که خدا هر لحظه همه چیز را میشنود؟  اسمش رقیب. تا هنگامی که پاهایم توان داشته باشند، نفسم برآید و فرو برود و قلبم بتپد،  برای ستایش او ترانه میسرایم و پای میکوبم. دایره میشوم و چرخ میزنم. مادامی که از روحش در من دمیده است ،  من هم در هر نفسم او را یاد میکنم. با شور و اشتیاق و ثبات قدم به طرف او خواهم رفت. نه فقط بخاطر چیزهایی که به من ارزانی داشته،  بلکه بخاطر چیزهایی که از من دریغ کرده نیز شکر خواهم کرد. 
از کتاب ملت عشق 
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی