ماهِ سِوُم

اینجا چراغی روشن است...

ماهِ سِوُم

اینجا چراغی روشن است...

ماهِ سِوُم
طبقه بندی موضوعی
دوشنبه, ۲۷ دی ۱۳۹۵، ۰۹:۱۳ ق.ظ

۲۵۱

به بهلول گفتند که فلانی هنگام تلاوت قرآن چنان از خود بیخود میشود که نقش بر زمین شده و غش میکند


بهلول گفت:او را بر سر دیوار بگذارید تا تلاوت کند،اگر غش کرد در عمل خود صالح است


  • ماه سوم

نظرات  (۱)

سلام
حرف نیکویی زده بهلول
چون بر فرض اینکه آن آدم، به راستی هم از خود بیخود می شود، اما وقتی سر دیوار باشد، حداقل بخشی از حواسش به نیفتادن و حفظ تعادلش مشغول می شود. باید دید کدام مشغولیت ذهنی بر دیگری چیره می شود. از خود بیخود شدن در هنگام خواندن قران یا ترس از سقوط
اما در حالت دیگر، می شود گفت آن وقت انسان می تواند تمرکزش را بر قران و خدا و ... زیاد کند چنانکه از خود بیخود شود، که درگیری ذهنی دیگری نداشته باشد. غم نان و بیماری و ... نداشته باشد و بتواند ساعتی را به راستی به خدا اختصاص دهد.
پاسخ:
من هم جدیدا دارم آدمهایی رو میبینم که همچین حسی رو زیاد در من بیدار میکنند. انگار تا به خطر نیفتند مومنند.
من حرف بهلول رو با گوشت و خونم حس کردم
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی