ماهِ سِوُم

اینجا چراغی روشن است...

ماهِ سِوُم

اینجا چراغی روشن است...

ماهِ سِوُم
طبقه بندی موضوعی
دوشنبه, ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۱۲:۵۴ ق.ظ

۲۶۴

به نام او


اگر روزی همه ی عالم تو را تحسین کردند و از کارهایت تعریف و تمجید کردند، یا برعکس، جایی رفتی که تو را نفرین  کردند و از تو بد گفتند، هر دوی این اتفاق ها باید برای تو یکسان باشد.


اگر روزی، کسی که او را "واقعا" دوست داری ناگهان به تو گفت از تو متنفر است و دیگر از تو خوشش نمی آید تو باید "صرف نظر از اینکه او راجع به تو چگونه فکر میکند و چه احساسی نسبت به تو دارد" باز هم دوستش بداری.


"" یک #سالک_معرفت یکی از اولین چیزهایی که از خودش جدا می کند و دیگر به سراغش نمی رود، نظرها و اعتقادات دیگران راجع به او است.""


هرگاه به این درجه نایل شدیم، آنگاه، همانطور که از صفت هایی مثل "تو نابغه هستی" ذوق نمی کنیم و مغرور نمی شویم، به همین نسبت وقتی به ما بگویند تو آدم بد ذات یا بدی هستی ، ناراحت نمی شویم ( وبه اصطلاح به ما بَر نمی خورد)

بلکه در هر دو حالت فقط #ناظر هستیم.


هنگامی که در مورد تو نظر می دهند، در ورای این نظر ها و صفت ها "آگاهی ای" و نکته ای وجود دارد که اگر تو درگیرِ خوشحالی ( یا ناراحتی) بشوی، نمی توانی آنرا ببینی و دریافت کنی.


هرگاه یاد گرفتیم برای جلب نظر دیگران به خودمان و راضی نگاه داشتن اطرافیان، زندگی نکنیم، تازه از آن لحظه به بعد است که میتوانیم در مورد دیگران و زندگی هاشان نظر ندهیم، پیشداوری و قضاوت نکنیم.


از این به بعد است که می توانیم برای همه ی انسان ها کار انجام بدهیم و به همه ی موجودات محبت کنیم و "حقیقتاً" هیچ توقعی نداشته باشیم چراکه برای دلِ خودمان آن کارها را انجام می دهیم و این یعنی احترام و محبت به خودمان


  • ماه سوم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی